Actu

Je répond à vos questions avec grand plaisir! N'ayez pas peur, je ne mord pas ;)
I answer your questions with great pleasure! Don't be afraid, I don't bite ;)

04 décembre 2014

December ; Christmas Time

Christmas on the way, it is time to prepare it!

I am trying to introduce my HF to some french habits, and I am learning theirs during Christmas time.




With T, we created our own "Advent Calendar"! Kind of personalized ; here are some pictures!






I also want to buy some candles to light on every Sunday. In my family, 4 sundays before christmas, we turn on the first light of our Advent wreath, 3 before, 2, until the Sunday before Christmas when we light them all on!

Our Christmas Tree is set up, and our socks hanging on the chimney!

Also, we have a little Elfe (that my kids call "Wolfgang" - Don't ask me why!), that keeps an eye on the kids in december, before christmas. The story says that the elfe is in the house to watch the behavior of the kids, and every night when they are asleep, he flies to North Pole, to tell Santa if the kids were good or bad. Then he flies back in the house and hides somewhere else! The kids love to look for him, but aren't allowed to touch him, because if they do, he looses his magic!
I think this is a great thing to do !!!

Finally, we made some pastries with other AP and kids of T's age, and baked "Mannele" (Brioche in a little Man's shape)
------------------

Noël approche, il est temps de le préparer!

J'essai d'introduire ma HF aux traditions françaises, et j'apprend les leurs durant la période de Noël.
Avec T, on a créé nos propres calendrier de l'avant! On les a un peu personnalisés

Je veux aussi acheter des bougies à allumer tous les dimanches. Dans ma famille, 4 dimanches avant Noël, on allume la 1ère bougie de notre couronne de l'avant, 3 avant, 2 bougies jusqu'au dimanche avant Noël où on les allumes toutes!

Notre Sapin de Noël est déjà près, et nos chaussettes sont accrochées à la cheminée!

Aussi, nous avons un petit Elfe (que mes kids appellent "Wolfgang" - Ne me demandez pas pourquoi!), qui surveille les enfants en décembre, avant Noël. L'histoire raconte que l'elfe est dans la maison pour observer le comportement des enfants, et tous les soirs il vole jusqu'au Pole Nord pour dire au Père Noël si les enfants étaient "bons" ou "mauvais". Puis il revient dans la maison et se cache autre part! Les enfants adorent devoir le chercher à leur réveil, mais n'ont pas le droit de le toucher, sinon il perd sa magie!
Je trouve cette tradition très belle!!


Enfin, on a fait un petit atelier patisserie avec d'autres AP + kids du même age que T. et avons fait de "Mannele" (Brioche en forme de petit bonhomme)

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire